Tina Flognmans Handbollsskola 2021 ställs in

Mycket kan hända på kort tid. När vi för tre veckor sedan gick ut med att vi trots allt kan genomföra Tina Flognmans Handbollsskola såg läget hyfsat ut i Sverige. Regeringen och FHM godkände då att läger och mindre cuper kan genomföras under förutsättning att smittspridningen fortsatt är låg och att åtgärder vidtas för att undvika fortsatt smittspridning.

Dessvärre har förutsättningarna för att genomföra handbollsskolan förändrats drastiskt de senaste tre veckorna. Smittspridningen i Värmland är just nu högst i Sverige vilket gör att vi i dagsläget ålagts nya lokala restriktioner. Bland annat tillåts vi inte längre ha övernattande personer i Lärcenter i Forshaga.

Alla dessa nya lokala restriktioner som vi i Värmland har drabbats av gör att vi kommer att behöva ställa in Tina Flognmans Handbollsskola även i år. Vi skulle i teorin kunna vänta några veckor till innan beslut och hoppas på att situationen förbättras, men det är ganska många och stora beställningar som behöver göras nu i veckan, vilket kommer att drabba oss hårt om vi senare ändå måste ställa in. Så för att inte riskera en stor ekonomisk smäll måste vi dessvärre ta detta beslut nu.

Vi har dessutom fått frågor den senaste veckan från många oroliga föräldrar som tvekar att skicka sina barn hit, då smittsituationen i Värmland ser ut som den gör. Vi vill heller inte vara en del av att orsaka större smittspridning om detta skulle ske under vårt läger. Så dessvärre har vi inget annat val.

Detta är självklart otroligt tråkigt och frustrerande. Men till nästa år förutsätter vi att vi kan köra handbollsskola till 100% igen, och det på det gamla goda och fina sättet som gjort Tina Flognmans Handbollsskola till en av de mest uppskattade handbollsskolorna i Sverige.

Samtliga obetalda fakturor kommer självklart att makuleras, och inbetalda fakturor kommer att återbetalas. Har ni redan hunnit betalat in avgiften för sommarens handbollsskola, hör av er till oss.

Vi kan redan nu berätta att nästa års handbollsskola genomförs 29–31 juli 2022. Boka in detta datum redan nu! Vi återkommer när anmälningsformuläret för nästa år läggs ut.

Vi önskar er en underbar sommar!
Skolledningen, Tina Flognmans Handbollsskola