Som alltid kommer vi att ha många kunniga instruktörer och tränare som har en bred erfarenhet från handbollen både på nationell och på internationell nivå. Vi uppdaterar den här sidan och i våra sociala kanaler i takt med att fler instruktörer blir klara.

Instruktörer 2023

Sabina Jacobsen

Sabina är en otroligt meriterad spelare. Hon har spelat i landslaget över 10 år, 2014 blev Sabina utsedd till bästa försvarsspelare i EM.

Hon har även vunnit skytteligan i SHE (då elitserien) 3 år i rad (2007, 2008 och 2009).

Sabina började spela handboll i Lugi HK och fortsatte sedan ut i Europa och har representerat flera europeiska klubbar.

Isabella Mouratidou

I år har vi äran att kunna presentera en målvakt med mycket rutin och spel i högsta ligan. Isabella har spelat i Sävehof där hon vunnit sm-guld och även spelat Champions league. Som ungdomsspelare var Bella även med och spelade OS för Sverige.
Senast kommer Isabella från Västerås Irsta

Bella kommer hålla i våra separata målvaktspass!

Tony Larsson

Tony är Redbergslid IKs klubbchef. Han är även en rutinerad ledare som varit instruktör på RIKS-handbollsgymnasium katrinelund. Utöver det har han jobbat som instruktör vid riks- och regionsläger.

Moa Henriksson

Moa är en meriterad handbollsspelare med erfarenheter från SHE. Hon började spela senior handboll i IF Hellton. Med Hellton spelade hon 2 säsonger i allsvenskan och 1 säsong i SHE. Moa spelar just nu i IFK Örebro.

Karl Zetterlund

Karl spelade flertal säsonger med Lif Lindesberg under deras tid i allsvenskan. Nu spelar han i ÖSK handboll.
Karl gör sitt första år på handbollsskolan som instruktör.

Moa Solefors

Alingsås HKs lagkapten Moa Solefors kommer till årets skola.
Moas modersklubb är IK Sävehof där hon har varit med och tagit guld i bland annat USM och Partille cup.

Kommande säsong kan ni följa Alingsås HK i damallsvenskan.

Marius Glennert

Skåre HK-fostrade Marius kommer i år till handbollsskolan som instruktör. Marius har senaste tiden bott i Göteborg där han gick på katrinelundsgymnasiet. Marius tog studenten 2022 och bodde sedan kvar i Göteborg för att fortsätta sin handbollssatsning i Alingsås HKs verksamhet där han spelat de senaste 4 säsongerna.

Maths "Gusen" Gustafsson

Gusen har en lång karriär som tränare. Han har representerat Guif, Göksten, HK Eskil och slutligen IF Hellton. Han var tränare för Hellton när damlaget spelade i allsvenskan och har nu den prestigefyllda rollen som sportchef.

Som tränare har han 2 USM-guld och 1 guld i Sverige-cupen.

Mikael Blom

Mikael är en meriterad spelare som numera har gått över till tränarrollen. Härstammar från Kristinehamn, men har därefter spelat i IK Sävehof, Önnered HK, HK Mittdalarna, IVH Västerås, Alstermo IF.

Som ungdom gick Mikael på Rikshandbollsgymnasiet Katrinelund och en kul merit är att han för 16 år sedan blev utsedd till Sverigecupens bäste spelare.

Mikael är välutbildat inom handboll och är bastränarinstruktör, TS1 teknisk-taktisk del instruktör och till hösten börjar han tränarutbildning 6 (TU6).

Simon Dahlström

Simon har varit tränare i Skåre HK de senaste fem säsongerna, och kommande säsong väntar ett nytt spännande tränaruppdrag i Skuru IK.
”Jag har själv deltagit på Tina Flognmans handbollsskola och har enbart positiva minnen därifrån! Jag ser fram emot att få bidra som tränare denna sommar!” - Simon

Gustaf Olsson

Hela vägen från Kävlinge HK kommer Gustaf. Efter Kävlinge där han var med och tog USM silver bytte han till Lödde Vikings HK och spelade 2 säsonger.

Idag spelar han för IF Hellton!

Anders Edshage

Anders moderklubb är Redbergslid IK. Där spelade han hela vägen från ungdomslag till A-lag. Med sitt Redbergslid har han varit med och vunnit SM-guld.
Efter några lärorika år i RIK gick han senare vidare till LUGI och Trelleborg.

Ida Holm

Idas handbollsresa började i Forshaga HK. Som 15 åring kom hon in på det prestigefyllda gymnasiet Katrinelund i Göteborg, där Sveriges enda RIKS-intagning för handboll finns.

Under gymnasietiden spelade hon i Sveriges största handbollsklubb, IK Sävehof där hon vann guld i bland annat Partille Cup och JSM.

Efter gymnasietiden spelade Ida i IF Hellton där hon säsongen 18/19 vann skytteligan i allsvenskan och fick efter det möjligheten att spela för Skara HF i SHE, Sveriges högsta division för damer.

Sedan den gångna säsongen är Ida tillbaka i Hellton och är med i Handbollsskolans ledning.