Boende

Boendet på campen i Forshaga Lärcenter är halva upplevelsen

Övernattning

Vi har märkt att deltagare som även sover över på handbollsskolan får en bättre och starkare upplevelse. Det är här du träffar nya vänner och träffar gamla från tidigare år. Vi har vissa deltagare som längtar så till handbollsskolan för det är här som de får träffa kompisar som de bara ser en gång per år!

Därför har vi tagit fram ett paket som inkluderar övernattning på campen torsdag till lördag inklusive helpension (frukost, lunch, middag och kvällsfika).

Handbollsskolan har personal på boendet under kvällar och nätter och tar ansvar för de boende under hela handbollsskolan. Värdesaker förvaras på ett säkert sätt.

Hårdförläggning innebär att ni behöver ta med något att sova på, t.ex. luftmadrass samt kudde och täcke.

Vid frågor om boendet på campområdet e-posta till boende@tinaflognmanshandbollsskola.se.

Tina Flognmans handbollsskola är ”Sveriges svettigaste handbollsskola” och vi vet av erfarenhet att man behöver vila på kvällen för att orka. För att varva ner finns det lugnare aktiviteter som pingis eller att bara hänga med kompisar.

Nyttig information om boendet

Login sker på Forshaga Lärcenter som ligger i direkt anslutning till Forshaga sporthall, huvudcentret på handbollsskolan. Man sover i klassrum, separata tjej- och killrum. Det är hårdförläggning vilket betyder att alla behöver ha med sig egen sovutrustning som t.ex. luftmadrass, kudde och sovsäck.

Dusch sker i Forshaga sporthall.

Boendet är bemannat med vuxna mellan kl 17:30-8:30. Tiden därutöver kan man kontakta bovärdarna om man t.ex. behöver hämta något. Under natten finns det gott om vuxna som också sover över.

Vi låser in värdesaker under dagtid.

Incheckning torsdag
Incheckningen börjar kl 18.30 på torsdagen. Kom till Forshaga sporthalls foajé så ordnar vi så att ni kommer tillrätta på campen. Vi erbjuder då kvällsmål (ej middag). Om ni kommer efter kl 20.00, kontakta oss på boendet. Kvällsmålet serveras ca kl 21.00.

Incheckning fredag
För er som anländer till Forshaga på fredag så tar vi emot packningen och låser in i ett omklädningsrum på fredag morgon. Incheckning sker sedan efter sista passet på fredag. Vi möter upp er i foajén mittemot kiosken för vidare uppackning vid boendet.

Måltider
Frukost serveras från kl 7:00 fredag, lördag och söndag morgon. Lunch serveras enligt schemat med respektive träningsgrupp.

Middag serveras fredag och lördag, efter handbollsskolan avslutat sina pass, ca 18.00. På lördagskvällen kommer middagen utgöras av en grillkväll där det bjuds på något grillat. Självklart kommer kolhydrater serveras till, så att engergidepåerna är påfyllda till söndagens träningspass. Kvällsmål i form av smörgås, yoghurt och dryck serveras också under samtliga kvällar.
Kvällen börjar avrundas ca kl 22:00.

Boende för besökare

Rekommenderat boende
Forshaga Hotell, www.forshagahotell.se
Bergsgården, www.bergsgarden.net

Övrigt boende
Forshaga Turistinformation
Vid frågor om boende i Forshaga kommun, kontakta Victoria Göthberg, turismchef på telefon 054-172000 vx.

Visit Värmland - Boende i Forshaga
Booking.com - Forshaga

Vid övriga frågor om boende, kontakta boende@tinaflognmanshandbollsskola.se.
- Pär Ekberg, 076-725 33 71