Information om boende

Här kommer information till dig som ska bo på Lärcenter under Tina Flognmans Handbollsskola.

Sponsorer

Vi vill att det ska bli så bra som möjligt för dig och vi vill därför att du tar dig tid att läsa detta.

För er som anländer på torsdagen

Under torsdag kväll är boendet öppet från kl 18:30. Vi erbjuder då kvällsmål (ej middag). Kom till Forshaga sporthalls foajé löpande under torsdagskvällen så ordnar vi så att ni kommer tillrätta på boendet. Om ni kommer efter kl 20:00, kontakta oss bovärdar.

För er som anländer till Forshaga på fredag

På fredag morgon tar vi emot packningen i sporthallen och låser in den i ett omklädningsrum. Incheckning sker sedan efter den gemensamma föreläsningen på fredag. Vi möter upp er i foajén mittemot kiosken för vidare uppackning vid boendet.

Efter handbollspassen

Det finns hela tiden personal som arbetar på boendet. Vi hjälper till med middagen, kvällsmat och frukost och ser till att du har det bra på boendet. Du kan be dem om hjälp med saker du undrar över. Sex personal sover också på boendet.

Efter att passen är slut för dagen serveras middag. På fredagen äter vi mat i Lärcenters skolmatsal och på lördagen grillar vi vid boendet. Senare under kvällen ställs det fram mackor som du gärna får ta om du behöver lite extra innan natten. Detta serveras på torget inne på skolan.

Fritid under boendet

Pingisbord finns både i hemvisten och ute på skolgården. För dig som har krafter kvar finns multisportbanan och skolgården för aktiviteter.  Vi ser helst att du är kvar på boendet under kvällen, men om du och någon kompis vill gå ut (till kiosken eller kolla ”byn”) MÅSTE du/ni meddela någon av kvällsvärdarna. När du är tillbaka på boendet meddelar du/ni detta till boendepersonalen. Detta är jätteviktigt!

Nattningsprocedur

Vi börjar göra oss i ordning för natten runt 22-tiden. Vi är många så därför får vi börja i tid. Kl 23:00 ska det vara släckt och tyst.

Väckning

Vi väcker dig på morgonen. Tiderna för väckning kommer att anpassas efter de aktuella tiderna i schemat. Vi meddelar också kvällen före vilka väckningstider som gäller.

Allmänt

Om du har några värdesaker som du vill ha inlåst så prata med någon av boendepersonalen som hjälper dig med det.

Alla duschar vid Sporthallen efter att handbollspassen är avslutade. Tandborstning sker på toaletterna och får inte ske i sovsalarna.

Kiosken i sporthallen är öppen en stund efter handbollspassen är avslutade så att du hinner handla något till kvällen om du vill.

Tyvärr får vi inte öppna fönster i sovsalarna för då går ett larm. Likaså går larmet om man täcker över de blinkande larmsensorerna i sovsalarna.

Förhållningsregler

Det finns några förhållningsregler på skolan som vi följer:

• Förbjudet att röka och dricka alkohol på något av skolans område.
  • Förbud mot att dricka saft/dricka, äta godis, snacks, smörgås eller i annat i hemvister och i sovsalar. Detta får göras på stora torget nedanför stora trappen.
  • Inga bollar inomhus.
  • Inga skor i hemvist eller sovsalar.
  • De kodade dörrarna in till hemvisterna får inte kilas fast eller hakas upp i öppet läge eftersom varje hemvist är en brandcell. Larm utlöses om detta sker.

Kom ihåg att du alltid kan prata med oss som jobbar på boendet om det är något du funderar över. Vi finns där för att din vistelse på Tina Flognmans Handbollsskola ska bli så bra som möjligt!

Viktiga telefonnummer

Boendeansvarig: