Gruppansvarigas ansvarsområde

• Värdskap
  • Service
  • Vi löser det

Du är ansvarig för att gruppen är på rätt plats och med rätt utrustning vid rätt tid. Du är ansvarig för att alla bollar tills skolan är slut. Om gruppen använder klister ansvar du för att det finns med till varje inomhuspass.

Varför: för att deltagarna ska få ut så mycket som möjligt av skolan
Exempel: Om en deltagare, en boll, en sko eller liknande glöms kvar på en aktivitet, kanske det innebär att en deltagare inte kan va med på del eller hela nästa pass.

Ni är skolans ambassadörer gentemot deltagare, föräldrar, instruktörer, funktionärer och utomstående
- Hälsa på alla, ta instruktörerna i hand
- Erbjud er hjälp om önskas
- Vi är till för deltagarna!

• Samla sin träningsgrupp vid incheckningen på fredag och dela ut t-shirt, boll och vattenflaska.
  • Leda sin träningsgrupp till respektive aktivitet. Se till att alla deltagare är på plats innan aktiviteten startar, samt ge klartecken till aktuell instruktör. Om det saknas någon deltagare, startar aktiviteten utan den personen.
  • Informera deltagarna i träningsgruppen om det blir någon förändring etc.
  • Ta hand om spelare som fått lättare skador. Sjukväskor finns vid respektive träningsanläggning.  Vätskeersättning finns i kiosken i Sporthallen, samt i medicinväska i Deje.
  • Meddela hallansvarig om träningsgruppen kommer sent till ett pass.
  • Dela in träningsgruppen i olika lag vid behov (se nedan).
  • Ta upp närvaro på träningsgruppens deltagare varje morgon, innan första aktivitet.
  • Se till så att träningsgruppens deltagare får mellanmål, för- och eftermiddag.
  • Hålla koll så att deltagarna äter ordentlig lunch och dricker vatten. Var också noga med att hålla den mattid ni fått tilldelad.
  • På schemat finns tid för när varje grupp får äta. Håll koll på detta så att man inte äter för tidigt då det kan krocka med andra grupper. Tiden för lunch är planerad så att man ska hinna till nästa aktivitet i tid
  • Ansvara för att bollarna kommer med till varje bollpass. Bollarna förvaras i bollrummet i Forshaga sporthall under natten (EJ på boendet!).
  • Svara på frågor om handbollsskolan.
  • Ta kort på er grupp och skicka bilder på Messenger i en tråd som sedan kommer nå medie- och informationscenter.

Lagindelning:

Ni kommer dela in gruppen i lag vid två tillfällen:

• Beachhandbollen, tre lag.
  • Internmatchen på söndagen, två lag.

Vi ser gärna att ni sätter ihop lagen med spelare från olika föreningar om möjligt.

Förväntning/Utmaning: Lär er deltagarnas namn

Om ni planerar i förväg => så kan ni ge tydligare instruktioner

Praktiskt
Ställ i ordning inför incheckning
Mellanmål - hämta i kiosken på morgonen. Fyll ev. på vid lunch. Planera! Om ni inte kommer tillbaka till Sporthallen under dagen måste eftermiddagsmellis med på morgonen.
Bollar, deltagarna skriver sitt namn på bollen vid incheckning
Coacha internmatchen, de själva i de större grupperna, eller du och kanske en förälder eller liknande för att sköta byten

Ta ev med coachtejp, skavsårsplåster, alvedon i egen väska
Läs igenom allt material på webben innan, framförallt beachhandboll