Klartecken: Tina Flognmans Handbollsskola 2021 kan genomföras!

Äntligen kan vi meddela det sköna beskedet att Tina Flognmans Handbollsskola 2021 kan genomföras under den tänkta helgen 30 juli-1 augusti!

För oss är självklart hälsan viktigast och vi har absolut inte tagit för givet att vi kommer att kunna genomföra handbollsskolan. Flera större sommarevenemang såsom Partille Cup och Åhus Beachhandboll har sett sig tvungna att ställa in sina respektive aktiviteter baserat på risken för smittspridning. Men regeringen och FHM meddelade nyligen att läger och mindre cuper kan genomföras, dock under förutsättning att åtgärder vidtas för att undvika smittspridning. Läs mer på FHM:s webbplats »

Vi har därför utvärderat möjligheterna för genomförande och genom att anpassa handbollsskolans aktiviteter och förutsättningar kommer vi att kunna genomföra lägret på ett smittsäkert sätt. Dessa åtgärder innebär bland annat att:

• De olika grupperna hålls separerade hela tiden. Det innebär att det inte kommer att genomföras någon gemensam uppvärmning, att grupperna äter separat samt att de som övernattar får göra detta gruppvis.
  • Övernattning tillåts för deltagare som har minst 4 mils avstånd från Forshaga och då sker placering så glest och så utspritt som möjligt. Deltagare som bor närmare än så får räkna med att transportera sig till och från Forshaga morgon och kväll.
  • De internmatcher som brukar genomföras inför publik under söndagen kommer inte att genomföras, då detta anses för riskabelt ur smittspridningssynpunkt. Vi planerar någon annan typ av aktivitet som kan få knyta ihop helgen på ett bra sätt.
  • Besök från tränare, föräldrar och anhöriga under handbollsskolan kommer att kraftigt begränsas. Detta kommer att tillåtas endast i undantagsfall och endast efter samtal med skolledningen.

Vi kommer att utarbeta tydliga rutiner som kommuniceras till alla deltagare i god tid före handbollsskolans start. Samtliga gruppledare kommer att kunna hjälpa till med frågor under handbollsskolan. Vår informationsavdelning kommer självklart att finnas tillgänglig genom telefon & e-post före och under handbollsskolan.

Vi ska lägga till att situationen kan självklart förändras om smittspridningen i landet återigen ökar och regeringen ändrar sina riktlinjer.

Vi ledare och instruktörer är så GLADA att vi ändå kommer att få kunna genomföra handbollsskolan och att äntligen få träffa alla underbara deltagare! Sommaren 2020 kändes tom utan våra ungdomar!

Gå in och anmäl er om ni inte redan har gjort det:
Klicka här för att komma till anmälningssidan »

Nu kör vi!
Hälsningar, Tina Flognmans Handbollsskola 2021