Sveriges svettigaste handbolls-skola

Handbollsskolan brukar kallas för "Sveriges svettigaste handbollsskola". Orsaken är att vi komprimerar ca tre till fyra veckors träning på tre dagar!

För dig mellan 10-16 år

Målgruppen för handbollsskolan är killar och tjejer, U11 - U16

Handbollsskola med värmländsk touch

Handbollsskolan skall varje år bjuda på nya inslag och deltagarna ska uppleva att den är organiserad på ett bra sätt. Engagerade instruktörer utgör handbollsskolans kvalitet. Handbollsskolans instruktörer kan delas in i två olika kategorier; välutbildade och erfarna instruktörer samt duktiga handbollsspelare.

Vi försöker fördela så att träningsgrupperna har ungefär lika många utomhuspass och att man ska få en ny tränare till varje pass.

Vår ambition är att ha många goda, kvinnliga förebilder som instruktörer. Utgångspunkten är att få in så många duktiga kvinnliga instruktörer som möjligt. Vi försöker också ha en värmländsk "touch" på skolan. Därför är vi mån att få med framgångsrika värmlänningar - det ska märkas att man är i Värmland och att det är en tjej som är rektor för handbollsskolan!

Gemensam workout

Varje dag inleds med ett gemensamt work-outpass för skolans alla deltagare. Dagen brukar sedan innehålla två till tre handbollspass och en till två ytterligare aktiviteter, t.ex. beach-handbollsturnering, streethandboll, stadshandboll, fystävling eller temaföreläsning. Varje dag avslutas med en gemensam aktivitet såsom kändis-handbollsmatch eller kändisföreläsning.

Handbollsskolan skall erbjuda en helhet genom att alla deltagarna skall träna handbollsmoment såsom försvar, anfall, kontringsspel och individuell teknik.

Målvaktsspecial

Målvakterna, som ofta är bortglömda, satsar vi extra på genom att ha speciella målvaktspass med duktiga instruktörer.