Instruktörer

Som alltid kommer vi att ha många kunniga instruktörer och tränare som har en bred erfarenhet från handbollen både på nationell och på internationell nivå.

Niclas Fingren

Niclas Fingren har meriter så som JEM-silver, UVM-silver och Europacup-guld. Han har spelat både för HK Aranäs och IK Sävehof, men flyttar nästa säsong över till Redbergslids IK.

Eni Rizaldy

Eni Rizaldy är tidigare huvudtränare för Nacka HK / Skuru DJ. Hon tränar Spårvägen HF Stockholms damlag i Allsvenskan.

Mohsen Mohamed

Mohsen Mohamed har deltagit som instruktör hos Tina Flognmans Handbollsskola i många år och har alltid varit en av våra mest populära ledare.

Mohsen har en gedigen tränarbakgrund vilket bland annat innefattar uppdrag inom det egyptiska handbolllsförbundet. Han har även tränat herrlag i den högsta ligan i Egyptien. Nu är han proffstränare i El Jaish club - Qatar. Mohsen pratar flytande engelska. Vid behov kommer det finnas tolk med på hans pass.

David Venturelli

1983 testade han att spela handboll för första gången, och fastnade för sporten direkt. Han spelade tills han var 25 år, men slutade pågrund av en knäskada. Då satsade han istället helhjärtat som en karriär som coach. 2009 startade han upp en egen förening - Handball des Collines. En förening som välkomnar alla. Utöver pojk och flicklag finns det även rullstolshandboll och handbolls för personer med funktionsvariation.

Säsongen 2017/2018 gick klubbens damlag, som David tränar, upp en divison, och spelar nu i ”Nationale 3”.

David talar franska men tolk kommer finnas med på passen.

Tobias Sjögren

Tobias Sjögren är även han ett kärt återseende i årets upplaga av TFHS. Tobias tränar till vardags några av Sveriges bästa A-flickor i IK Sävehofs Akademin. Tobias är alltid lika uppskattad hos deltagarna!

Henric Sandmark

TS3-utbildad och målvaktsinstruktör steg 3. Huvudtränare för IF Helltons damer i allsvenskan. SM-silver med Värmlandslaget F92 samt steg 5 med IF Helltons F92. Instruktör på handbollsgymnasiet i Karlstad.

Hannes Söderberg

Hannes Söderberg som gjorde sin fjärde säsong i handbollsligan med HK Aranäs har redan dundrat in 39 mål från sin högerkant den här säsongen. Hannes återvänder som instruktör för handbollsskolan som han tidigare även varit deltagare i.

Hannes har Forshaga HK som moderklubb så det är extra roligt att välkomna honom tillbaka till Värmland i sommar!

Ida Holm

Ida Holm har Forshaga HK som moderklubb men har fostrats i IK Sävehof som hon vann JSM-guld med 2015. Hon har även spelat med elitserielaget Önnereds HK men spelar numera i IF Hellton.

Lotta Kulju

Lotta spelar till vardags i IF Hellton och i det finska landslaget där hon är bofast sedan många år tillbaka. Lottas moderklubb är Borgå Akilles i Finland.

Lisa Karlsson

Målvakt i IF Hellton. Lisa kommer tillsammans med kollegan Nathalie hålla i målvaktspassen.

Mikael Blom

Mikael är en meriterad spelare som numera har gått över till tränarrollen. Härstammar från Kristinehamn, men har därefter spelat i Västerås och i allsvenska Alstermo. Mikael är numera förbundskapten för Värmlandslaget. En kul merit är att han för 16 år sedan blev utsedd till Sverigecupens bäste spelare.

Emmy Hollsten Skogman

Emmy är en tongivande spelare med IF Hellton i Damallsvenskan. Emmy har IFK Hammarö som moderklubb.

Maja Holm

Maja har precis som storasyster Ida fostrats i IK Säfehov. Hon spelar nu i David Venturellis Handball des Collines i Frankrike.

Andreas Johansson

Andreas är från och med kommande säsong fystränare för BK Heids damer i SHE. De tre senaste säsongerna har han varit huvudtränare för SHE-konkurrenten Skara HF. Dessförinnan var han huvudtränare i BK Heid som han nu återvänder till för att stötta huvudtränaren, ännu en handbollsskolekändis, Camilla Hultgren-Dahlberg.

Andreas moderklubb är Forshaga HK.

Nathalie Fernandez Nilsson

Målvakt i IF Hellton i damallsvenskan.

Stefan Zeilon

Handbollsskolans ständige Beachhandbolls-general som har ett förflutet som tränare bland annat i Forshaga HK.

Gustav Bäckstrand

Gustav spelar i IF Helltons herrlag.

Abbe Abosamra

Abbe har Forshaga som hemmaklubb och har nyligen spelat med HK Brukspôjkera. Nu tar han på sig ledarjackan.

Åsa Johansson

Åsa kommer hålla i styrkepasset. Till vardags jobbar hon som personlig tränare på Karlstads träningspraktik.