Instruktörer 2016

Tina Flognman

Tidigare proffs i franska Toulon Feminin. Över 200 landskamper. Förflutet i Bruks och Sävehof. Har Forshaga HK som moderklubb. Var med och vann EM-silver 2010. Handbollsskolans ständiga rektor.

Anna-Maria Johansson

Vi är stolta att kunna presentera Anna-Maria Johansson som kommer att vara en av våra eminenta instruktörer i år! "Majsan" har spelat i Skåre HK (moderklubb), IF Hellton, IFK Örebro, Skövde HF, FOX Fredrikshavn, Team Esbjerg och landslaget. Hon debuterade i landslaget 2009 och har hunnit med 83 landskamper, 169 mål och medaljer i EM samt spel i både OS och VM.

Foto: BILDBYRÅN

Ulf Andersson

Ulf Andersson är TS3 utbildad, HTU-utbildad samt EHF Mastercoach-utbildad i Danmark vilken är den högsta instruktörsutbildningen som finns. Ulf är förbundsinstruktör på SHF tränarskolan, TS1 och TS2 nivå. Tidigare har han bl.a. tränat Sävehof damer, SM-guld 1993. Han är dansk ligacupmästare med Viborg HK damer. 2008 och 2012 blev han svensk mästare för distriktslag i Junior Elit Cupen.
Förra säsongen har Ulf varit tränare för det norska elitserielaget Baekkelaget Damer i Oslo.

I höst tar Ulf sig ann IF Helltons elitseriedamer!

Ulf är en av de instruktörer som varit med på i stort sett alla upplagor av handbollsskolan och är alltid omtyckt!

Mohsen Mohamed

Mohsen Mohamed har deltagit som instruktör hos Tina Flognmans Handbollsskola i många år och har alltid varit en av våra mest populära ledare.

Mohsen har en gedigen tränarbakgrund vilket bland annat innefattar uppdrag inom det egyptiska handbolllsförbundet. Han har även tränat herrlag i den högsta ligan i Egyptien. Denna säsong är han proffstränare i EL jaish club - Qatar. Mohsen pratar flytande engelska. Vid behov kommer det finnas tolk med på hans pass.

Foto: Ljungström Photography

Marcus Holmén

Marcus Holmén är idag målvakt i HK Aranäs. Tidigare svensk mästare med HK Drott, flerfaldig U20-landslagsman och VM-guldmedaljör med U21-landslaget i Bosnien 2013. Marcus är född 1993 och hans hemmaklubb är Halmstad HP IF.

Henric Sandmark

TS3-utbildad och målvaktsinstruktör steg 3. Tränare för Helltons A/J-flickor. SM-silver med Värmlandslaget F92 samt steg 5 med IF Helltons F92. Instruktör på handbollsgymnasiet i Karlstad.

Tobias Sjögren

Tobias Sjögren återkommer till Tina Flognmans handbollsskola i sommar. Tobias är TS 2 utbildad och tillhör till vardags IK Sävehofs ungdomsorganisation. Tobias tränar IK Sävehof A-flickor och ingår i föreningens damjunior ledarstab.

Karin Ullén

IF Helltons stjärna och skyttedrottning. Gör andra säsongen i elitserien med Hellton i höst. Har HK Brukspôjkera som hemmaklubb.

Foto: nwt.se

Hannes Söderberg

Hannes spelar till vardags i HK Aranäs elitserielag och har Forshaga HK som moderklubb.

Ida Holm

Ida Holm har Forshaga HK som moderklubb men har fostrats i IK Sävehof som hon vann JSM-guld med förra året. I år har hon bland annat spelat med elitserielaget Önnereds HK men till hösten flyttar Ida hem till Värmland igen och spelar med IF Helltons elitdamer.

Andreas Johansson

Andreas Johansson är tidigare tränare för BK Heids damer och nu tränare för Skara HFs damer som är klara för elitserien i höst. Andreas har Forshaga HK som hemmaklubb.

Niclas Fingren

Niclas Fingren har meriter så som JEM-silver, UVM-silver och Europacup-guld. Spelar i IK Sävehof. Har HK Aranäs som hemmaklubb.

Collins Luther Zola

Engagerad handbollsledare, fostrad i Sävehof. Men har även gjort en intressant resa via Sv Handbollsförbundet och SOK