Instruktörer 2017

Tina Flognman

Tidigare proffs i franska Toulon Saint-Cyr Var HB och danska GOG Svendborg. Över 200 landskamper och vann EM-silver 2010. Förflutet i Bruks och Sävehof. Har Forshaga HK som moderklubb och är handbollsskolans ständiga rektor.

Lisa Karlsson

Tidigare målvakt i A-landslaget och elitserielaget Skövde HF som hon vann SM-guld med 2008. Har HK Höfers som moderklubb.

Mohsen Mohamed

Mohsen Mohamed har deltagit som instruktör hos Tina Flognmans Handbollsskola i många år och har alltid varit en av våra mest populära ledare.

Mohsen har en gedigen tränarbakgrund vilket bland annat innefattar uppdrag inom det egyptiska handbolllsförbundet. Han har även tränat herrlag i den högsta ligan i Egyptien. Nu är han proffstränare i El Jaish club - Qatar. Mohsen pratar flytande engelska. Vid behov kommer det finnas tolk med på hans pass.

Eni Rizaldy

Eni Rizaldy är tidigare huvudtränare för Nacka HK / Skuru DJ. Hon ska träna Spårvägen HF Stockholms damlag i Allsvenskan kommande säsong.

Camilla Hultgren Dahlberg

Camilla är huvudtränare för BK Heids elitseriedamer, tidigare assisterande tränare för samma lag.

Henric Sandmark

TS3-utbildad och målvaktsinstruktör steg 3. Ingår i tränarstaben för IF Helltons damer i allsvenskan. SM-silver med Värmlandslaget F92 samt steg 5 med IF Helltons F92. Instruktör på handbollsgymnasiet i Karlstad.

Hanna Fogelström

Hanna Fogelström är med i Tina Flognmans handbollsskola för andra gången. Hon spelar sedan 2014 i Toulon Saint-Cyr Var HB i Frankrike, men har IK Sävehof som moderklubb. Hanna har varit en stabil och given deltagare i svenska landslaget med 68 A-landskamper.

Louise Pedersen

Vi hälsar Louise välkommen till TFHS! Louise har en bakgrund som elitspelare i klubbar som bl a Horsens HK, Viborg HK, Kolding IF, Aalborg, DH, Odense/GOG och Vipers Kristiansand. Har spelat 48 a-landskamper med Danmark, med slutspel i VM 1999, EM 2000, VM 2001 och VM 2009. Dansk mästare med Viborg. Norsk silvermedaljör med Vipers Kristansand. Numera tränare för Randesund IL i Norge. Louise har steg 3-utbildning som handbollstränare.

Ida Holm

Ida Holm har Forshaga HK som moderklubb men har fostrats i IK Sävehof som hon vann JSM-guld med 2015. Hon har även spelat med elitserielaget Önnereds HK men spelar sedan förra säsongen i IF Hellton.

Lotta Kulju

Lotta spelar till vardags i IF Hellton och i det finska landslaget där hon är bofast sedan många år tillbaka. Lottas moderklubb är Borgå Akilles i Finland.

Julia Böjeryd

Julia spelar sedan tre säsonger tillbaka i Skövde HF i SHE och spelade några månader under senaste våren med Hellton. Julia är från början en värmlandstös med Skåre HK som modersklubb.

Tobias Sjögren

Tobias Sjögren är även han ett kärt återseende i årets upplaga av TFHS. Tobias tränar till vardags några av Sveriges bästa A-flickor i IK Sävehofs Akademin. Tobias är alltid lika uppskattad hos deltagarna!

Emelie Lundin

Emelie Lundin är assisterande tränare för Hammarby Handboll A-pojk och har tidigare varit tränare för Tyresö Handboll F01 och F02. Ansvarar för Stockholms distriktslag P01 och läser till Elittränare på Gymnasikidrottshögskolan.

Sofia Lycke

Sofia Lycke är tidigare målvakt i IF Hellton, har steg 3-målvaktsutbildning och numera målvaktstränare för IF Helltons allsvenska damer.

Michael Shirafkan Nejad

Michael är friidrottaren som sadlade om till handbollsspelare. Moderklubben är IF Hellton, sedan vidare till Göteborg och Torslanda. Spelade förra året med Wasaiterna i div 2.

Stefan Zeilon

Handbollsskolans ständige Beachhandbolls-general som har ett förflutet som tränare bland annat i Forshaga HK. Numera grundskollärare i Nyköping.

Ingela Wikström

Vad vore Tina Flognmans Handbollsskola utan den gemensamma workouten med Ingela? "Mycket fattigare och inte alls i samma värmländska anda”, enligt rektor Tina.